Jak schudnąć – bez stosowania diety

Jak schudnąć - bez stosowania dietyOtyłość nie jest jakąś moralną porażką. Walka z wybrzuszeniem to walka z biologią. Żyjemy w środowisku toksycznego jedzenia, unosząc się, a czasem tonąc w morzu nadmiaru kalorii, będąc bombardowani reklamami cukierków, cukierków w płynie (napoje bezalkoholowe), cukierków śniadaniowych (słodkie płatki) i fast foodów. Nadwaga jest normalną, naturalną odpowiedzią na nienormalną, nienaturalną wszechobecność żywności o dużej zawartości cukru, tłuszczu i kalorii.

Z każdym mijającym miesiącem, nowy trend w diecie lub szał utraty wagi wydaje się wpychać swoją drogę na już przepełnione pole, i nigdy nie zawiedzie sprzedać, bo nigdy nie zawiedzie. Model biznesowy branży dietetycznej opiera się na powtarzających się klientach, co pozwala na grabież do 50 miliardów dolarów rocznie. Potęga poczucia winy i nienawiść do własnej porażki są często na tyle duże, że pozwalają oszukiwać ludzi z powrotem do linii, aby znowu dać się nabrać.

Przemysł odchudzający jest tak skorumpowany przez finansowe i ideologiczne konflikty interesów, że nigdy nie wiadomo, komu można zaufać. Zbyt często w książkach żywieniowych, zasada jest raczej zatuszować niż oświetlać, cherry-pick faktów naciskać trochę teorii zwierząt domowych, a resztę ignorować, aby promować swoje własne agendy. To przeciwieństwo nauki. W prawdziwym stypendium, wnioski wynikają z dowodów, a nie na odwrót.

Przy tak dużej ilości odżywczego hałasu i bzdur, chciałem napisać książkę dietetyczną opartą na dowodach. Jeśli chcesz zeznań i przed-i po zdjęciach, przyszedłeś w złe miejsce. Nie interesują mnie anegdoty, interesują mnie dowody.

Moim celem było zbudowanie optymalnego rozwiązania w zakresie kontroli wagi od podstaw, niezależnie od tego, czy jesteś chorobliwie otyły, czy masz nadwagę jak przeciętny człowiek, czy już masz idealną wagę, ale chcesz tam pozostać.

Prawie z definicji, dieta nie działa. Wystarczy, że pójdziesz na dietę, sugerujesz, że w pewnym momencie z niej zrezygnujesz. Kiedy krótkotrwałe poprawki kiedykolwiek przeważyły nad długotrwałymi problemami? To, czego potrzebujemy do kontroli wagi przez całe życie, to zmiany stylu życia. To, co jesz dzisiaj, jutro, a nawet w przyszłym tygodniu, nie ma tak wielkiego znaczenia, jak to, co będziesz jadł przez następne miesiące, lata i dekady, więc potrzebujesz zmian stylu życia, które pasują do Twojego stylu życia. Jak to może wyglądać?

Zrównoważony rozwój to konieczność. Spójrz na post wodny, najbardziej efektywną dietę, jaka istnieje. W rzeczywistości jest tak skuteczna, że jest w 100 procentach śmiertelna, jeżeli uda ci się jej przestrzegać. Dlatego właśnie optymalna dieta potrzebuje składników, które zapewnią jej długoterminową żywotność. Tutaj przyda się wspomagacz www.znaneleki.pl/idealica/ z którym szybciej zrzucisz zbędne kilogramy.

Tak więc musi być tak samo bezpieczna, jak skuteczna i zrównoważona. Pamiętasz, jak w latach siedemdziesiątych XX wieku w diecie płynnego białka szalała? Było to szalenie popularne, dopóki dieta nie zaczęła zabijać ludzi. Musimy schudnąć bezpiecznie, nie tracąc przy tym zdrowia.

Oczywiście, każdy długoterminowy wzorzec odżywiania się musi być również kompletny odżywczo, ze wszystkimi niezbędnymi witaminami i minerałami, a nasza wybrana dieta powinna przedłużać życie. Przynajmniej to, co jemy, nie powinno skracać naszego życia, a w idealnej sytuacji powinno być na tyle zdrowe, aby je wydłużyć. Jaki jest sens w utracie wagi, jeśli powoduje to utratę wszystkiego?

Czy jest jakiś sposób, aby zaznaczyć wszystkie te pudełka? Tak.

Zanurzyłem się głęboko w literaturze medycznej, aby znaleźć odpowiedź na epidemię otyłości i nie tylko udało mi się znaleźć proste rozwiązanie tego kryzysu, ale również odkryłem to samo rozwiązanie, które pomogło mojej drogiej babci po tym, jak została skazana na medyczną śmierć i wyleczyła się z końcowej choroby serca: dieta skoncentrowana na całej żywności roślinnej.

Powinniśmy jeść naturalne pokarmy, które pochodzą z ziemi i z pól, a nie z fabryk i ogrodów, a nie ze śmieci. Sama dieta, o której mówiłem w mojej poprzedniej książce, Jak nie umierać – dieta, która okazała się zapobiegać, leczyć, a nawet odwrócić niektóre z naszych wiodących chorób zabójczych – tak się składa, że jest to ta sama dieta, która ma największy potencjał do osiągnięcia i utrzymania trwałej utraty wagi.

Jedyna rada, która prawdopodobnie najlepiej podsumowuje moje zalecenia w Jak nie umierać, będzie wall off kalorii. Komórki zwierzęce są zamknięte tylko w łatwo przyswajalnych błonach, które pozwalają enzymom w naszym jelicie na przykład bez wysiłku uwolnić kalorie w piersi kurczaka. Komórki roślinne natomiast mają ściany komórkowe wykonane z włókna, które działa jak niestrawna bariera fizyczna, więc wiele kalorii pozostaje uwięzionych.

Przetworzone pokarmy roślinne, jednak, jak sok owocowy, cukier, rafinowane ziarna, a nawet całe ziarna, jeśli zostały sproszkowane do mąki, miały swoją strukturę komórkową zniszczone i ich ściany komórkowe pęknięte, więc ich kalorie są wolne do podjęcia. Kiedy jednak jesz strukturalnie nietknięte pokarmy roślinne, możesz żuć wszystko, co chcesz, ale i tak skończysz z kaloriami całkowicie zamkniętymi w błonniku, który następnie stępia uderzenie glikemiczne, aktywuje tzw. hamulec jelitowy, który obniża apetyt i dostarcza pożywienia przyjaznej florze.

Tak więc, najważniejsze jest, aby spróbować upewnić się, jak wiele z kalorii – czy z białka, węglowodanów lub tłuszczu – są zamknięte w ścianach komórek. Innymi słowy, z całych nienaruszonych pokarmów roślinnych.

Oczywiście, wszyscy powinniśmy trzymać się z dala od tłustych, słonych, przetworzonych śmieci, czy staramy się schudnąć, czy nie, ale co z mięsem? Poza tym, że mięso jest całkowicie pozbawione błonnika, dziś można by je uznać za śmieciowe jedzenie. Od ponad stu lat głównym celem hodowli zwierząt jest zwiększenie zawartości tłuszczu w tuszach zwierząt hodowlanych. Weźmy na przykład kurczaki. Wiek temu, kurczak był około 23 procent białka w masie i mniej niż 2 procent tłuszczu. Dzisiaj, po części z powodu manipulacji genetycznej poprzez selektywną hodowlę, kurczaki mają dziesięć razy więcej tłuszczu.

Przyrost masy ciała był związany ze spożywaniem mięsa w ogóle, a drób wydaje się być najgorszym przestępcą. Jedna uncja dziennie, która jest o jeden samorodek kurczaka, lub jedna pierś kurczaka co dziesięć dni była związana z przyrostem masy ciała w porównaniu do jedzenia żadnego kurczaka w ogóle.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *